Yes or No?!

 
 
 
Inte nöjd med resultatet, men kände att jag kunde lägga upp i alla fall. Detta var inget i min smak, men någon annan kanske gillar designen. Om du har mer tid än vad jag hade, lägg på någon nudefärg under för snyggare effekt --> Mer om nudefärg i nästa inlägg.

Använde mig av:
China Glaze; Platinum Silver
Essie; 
Blanco
China Glaze; Nova

Glitter samt tandpetare. Man kan även använda sig av mallar, här gav jag exempel på kantig (se bilden längst ner). Jag använde mig dock inte utav mallar utan gjorde det för hand.
 
1. Base coat! Skydda dina naturliga naglar.
2. Sätt dit mallar om du vill använda dig av det.
3. Måla på önskat lack. På de glittriga naglarna la jag först på Platinum Silver, sedan Nova.
Vänta 10-15 minuter.
4. Top coat --> Gå sedan direkt till punkt 5.
5. Ta fram glitter och tandpetare, samt glitter eller stenar om du vill använda annan färg till glitternaglarna. Jag använde mig av vita små nageldekorationer. Använd dig av tandpetare när du ska sätta dit glittret. Vänta 10-15 minuter.
6. Top coat återigen.
 
TIPS!
Varför vänta 10-15 minuter?
För att lacket inte ska smeta ut sig...och för att vara säker på att glittret sitter kvar och inte följer med borsten med top coat. Om du kan, vänta gärna längre!
När du lägger på top coat, tänk på tunt lager och tryck inte ner borsten hårt.
 
LYCKA TILL! :)
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: