Flower

 
En mörk design med blommor. Deprimerande va nu när våren är här? ;)
Haha, tyckte det blev bra det också i alla fall.
Hade en annan design i tanke med hade svårt att veta om det skulle bli bra eller inte så jag valde att göra blommar på de beiga naglarna istället.

Kom på en annan design jag skulle vilja testa med dessa blommor. Får se när jag tar mig iväg för att köpa ny vit färg bara, ett måste till den designen jag har i tanke. 
Dessvärre har jag ingen direkt tutorial om hur jag gjorde blommorna, men ska försöka förklara.

Använd i denna design:
Essie; Licorice
Depend; nr 402

För blommorna:
Dotting tool
Tandpetare
 
 
1. Base coat

2. Måla ring och långfingret beige och de andra svarta
 
3. Lägg ut lite svart nagellack på något papper för att kunna doppa i. Ta dotting tool, doppa i den svarta färgen och gör blommorna.
 
4. Efter du gjort blommorna tar du en tandpetare och gör effekten i mitten av blomman (kolla bilden nedan).
Dra med hjälp av tandpetaren från bladet till mitten
(När man gör bladen med dotting tool kan det fattas färg i mitten, det gör inget, blir bara snyggare när man dra med tandpetaren senare).

 
 
6. Vänta ett tag nu innan du sätter på top coat.

KLART!

Inte jättemånga steg, tre stycken om man räknar bort top/basecoat.
Nästa gång jag gör denna blomman ska jag försöka göra en tutorial med bilder, om det nu blir så mycket bättre...återstår att se.
 
 
Ha det bra :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: